TERSANG, gempar apabila ditemui 2 ekor kucing mati keras akibat diracun kira-kira jam 7.30 pagi tadi. Saksi Mokhtar Zakaria 57 tahun, menjumpai seekor bangkai kucing dibelakang rumahnya. Beliau memberitahu anaknya Aisyah tentang kejadiaan tersebut, belum sempat anaknya melihat bangkai kucing itu, datang seorang jiran yang dikenali sebagai Edy mengambil bangkai kucing itu dan mengakui kucing itu kepunyaannya dan memberitau seekor lagi bangkai kucing ditemui di rumahnya.
Sungguh menyedihkan 2 ekor kucing kepunyaan Edy mati dengan tragis malam tadi. Semoga pembunuh kucing kesal dengan perbuatannya kerana kejadiaan sebegini memang kerap berlaku. Tetapi tiada tindakan yang diambil kerana pesalah laku yang tidak berperikemanusiaan itu adalah jiran-jiran mereka juga.
Keluarga Mokhtar juga pernah mengalami nasib yang sama dan turut bersedih dengan berita ini.

Berita yang baru diterima
kira-kira jam 12.30 tengahari tadi seorang lagi saksi Siti Aisyah Mokhtar menemui seekor lagi bangkai kucing ketika membuang sampah. Ini bermakna 3 ekor kucing yang mati malam tadi, amat mnyedihkan. Perkara ini tidak boleh dibiarkan berulang.

2 komen:

syahandmie said...

sayangilah kucing..

syahandmie said...

kita bersimpati dgn berita ini.. xpatut la..kucing itu bernyama juga, cuma x dikurniakan otak pemikiran..

Post a Comment

sila la komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...